تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین-بی تقصیر :در بسته خبری امروز می توانید مطالب متنوعی اعم از راز ترسیدن از مرگ،ریشه یهودی قذافی،تعداد "آلمان ها" در ایران،شایع ترین بیماری شغلی و سر ضرب المثل معروف از دماغ فیل افتادن و ...را مطالعه فرمائید

از خاخامی که به کسوت روحانیت درامد تا اولین فردی که از دماغ فیل افتاد و وجود 4 "آلمان" در ایران

 

چرا از مرگ می ترسیم؟

بیست و دومین حدیث ازکتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) درباره کراهت از مرگ، مغرور نشدن به رحمت پروردگار است. این حدیث با روایتی از امام صادق (ع) شروع می شود. آن حضرت می فرماید:«مردی نزد ابوذر آمد و پرسید: چرا از مرگ کراهت داریم؟ ابوذر جواب داد: چون دنیای خود را آباد کردید و آخرت را خراب. پس چون (با مرگ) از محلی آباد به سوی مکانی خراب نقل مکان می کنید، (از مرگ کراهت دارید) از او پرسیدند: وارد شدن ما بر خداوند چگونه است؟ جواب داد: نیکوکارانتان مثل کسی که از اهل خود غایب است و بر آنها وارد می شود، و بدکارانتان مثل فراری ای است که بر صاحبش برگردانده می شود. از او پرسیدند: حال ما را نزد خداوند چگونه می بینی؟ جواب داد: اعمال خود را با فرموده قرآن مقایسه کنید؛ هرآینه خداوند می فرماید: همانا نیکوکاران در نعمت ها هستند و بدکاران در جهنم.»حضرت ادامه داد: «آن مرد سوال نمود: رحمت خداوند کجاست؟ ابوذر پاسخ داد: رحمت خداوند به نیکوکاران نزدیک است.»همچنین امام صادق (ع) فرمود که مردی به ابوذر نوشت: «ای ابوذر برای من تحفه ای علمی بفرست. ابوذر جواب داد: همانا علم بسیار است؛ اما اگر توانی به کسی که دوستش داری بدی نکن. آن مرد گفت: آیا ممکن است کسی به شخصی که دوستش می دارد بدی کند؟ ابوذر فرمود: آری نفس تو محبوب ترین چیزها نزد توست. پس وقتی نافرمانی خدا را مرتکب می شوی به آن (نفس خود) بدی کرده ای.»

سایبورگ کیست؟

اینترنت ممکن است ما را خاموش و تنها، افسرده و مضطرب کند و ما را به بیماری وسواسی جبری یا اختلالات کمبود توجه مستعدتر کند.در سال 1996، هفت پژوهشگر MIT دست به کاری زدند که در آن زمان جالب به نظر می‌رسید، آنها سعی کردند که با زندگی همزمان در دنیای فیزیکی و مجازی، مرز بین انسان و کامپیوتر را محو کنند، برای این کار آنها کیبوردهای ویژه‌ای را جیبشان گذاشتند، در جیب پشتشان پخش‌کننده رادیویی گذاشتند و نمایشگرهایی را هم حاوی چشمهایشان قرار دادند. آنها خود را سایبورگ نامیدند، اما اگر خوب فکر کنیم، در حال حاضر همه ما سایبورگ هستیم. همه با اتصال دائم به اینترنت مبدل به سایورگ‌هایی شده‌ایم که خودمان خبر نداریم.آمریکایی‌ها در حال حاضر هر روز هشت ساعت به صفحات کامپیوترها یا موبایل‌های خود زل می‌زنند، بیشتر از زمانی که صرف خواب می‌کنند، نوجوان‌ها مدرسه‌رو هم روزانه هفت ساعت را پای کامپیوترها و گجت‌هایشان صرف می‌کنند و اگر زمانی را که آنها در آن واحد با چند وسیله صرف می‌کنند را در نظر آوریم، این عدد به 11 ساعت می‌رسد.وقتی اوباما، مشغول مبارزات انتخابات بود، آی‌فون تازه وارد بازار شده بود، اما حالا گوشی‌های هوشمند، بر گوشی‌های دیگر برتری یافته‌اند و بیشتر از یک سوم کاربران، قبل از اینکه از بستر برخیزند، آنلاین می‌شوند.تکست زدن، این روزها به مانند پلک زدن شده است، یک شخص عادی، صرف‌نظر از سن، در طول ماه، 400 پیام رد و بدل می‌کند، که نسبت به سال 2007، چهار برابر شده است. اما یک نوجوان، در طول یک ماه 3700 پیام رد و بدل می‌کند که دو برابر سال 2007 است.دو سوم این سایبورگ‌ها، حس کاذب ویبره شدن گوشی‌شان را دارند، یک حس خیالی که شدت وابستگی آنها را به گوشی‌هایشان نشان می‌دهد. اینترنت را نمی‌توان صرفا یک رسانه دیگر تلقی کرد، بلکه اینترنت یک محیط ذهنی کاملا جدید درست کرده است. کامپیوتر چیزی شبیه کوکایین الکترونیک شده است.

حجاب و زنانه شدن مردان

دکتر فیاض استاد جامعه شناس در رابطه با مشکل اصلی کشور در مقوله حجاب گفت: مردانگی از جامعه ما گرفته شده و زنانگی جایگزین آن شده اند . روشنفکران ما پس از انقلاب و بخصوص در دوران کارگزاران و اصلاحات با ترویج فمینیسم، زنانگی را گسترش دادند و مردان را به زن تبدیل کردند. می بینیم که برخی از مطبوعات به علت مصاحبه با همجنس بازها توقیف شده اند. ولی زمانی که در صدا و سیمای ما فلان مجری مرد زیر ابرو بر می دارد و رفتارهای زنانه از خود نشان می دهد، دیگر چه کسی می خواهد ترویج مردانگی را انجام بدهد؟اکنون در دانشگاه ها می بینیم که برخی از دانشجویان پسر رفتارهای زنانه به خرج می دهند و به طور مثال موهایشان را شبیه به زنان آرایش می کنند و یا اینکه ابرو برمی دارند و این خود موجب ایجاد تمایلات همجنس گرایانه می شود. در جهان به قدری بحث همجنس بازی شدید شده است که می بینیم برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک سناتور مرد آمریکا با یک مرد دیگر ازدواج کرد. غرب ساختاری را به وجود آورده است که می خواهد این مقوله را در ایران هم ترویج دهد. ریشه همجنس بازی به زنانگی مردان بر می گردد و باید مردانی را بازگردانیم.برای مقابله با این امر، باید در جامعه این را تحلیل کرد که اگر مرد نباشد، زن به چه کسی تکیه کند و اگر زنان را محور کردیم و مرد کنار رفت، آیا زن می تواند از عهده مدیریت و اداره خانواده بربیاید؟ باید تبعات نبود غیرت را تبیین کرد.
ما چهارچوب اخلاقی حجاب را روشن نکرده ایم. اگر مردانگی بیاید، غیرت هم وجود دارد و اگر غیرت باشد، عفاف و حجاب هم می آید و اگر مردانگی و غیرت از جامعه گرفته شود، دیگر حجاب و عفاف معنی ندارد.

قدیمی ترین نقاشی های ایران

هنری فیلد ایران شناس آمریکایی در سال 1327 شمسی با یک راهنما وارد روستای میرملاس از توابع کوهدشت استان لرستان شد.او از کدخدای آبادی خواست تا او و همراهیش را به غارهای میرملاس و همیان هدایت کند. او موفق به کشف نقاشی های در این غارها شد.در این غارها صحنه‌های رزم و شکار با تیر و کمان دیده می شد. غارها پر بودند از تصاویر حیواناتی چون؛ اسب، گوزن، بزکوهی، سگ و... که روی سنگ‌ها و صخره‌ها اجرا شده بودند. منتقدان و تاریخ‌نگاران هنر، این آثار را از جمله قدیمی‌ترین آثار نقاشی در ایران به حساب آوردند. بیشتر این نقاشی‌ها به شیوه‌ای ساده و ابتدایی و با رنگ‌های قرمز، اخرایی، سیاه و یا زرد روی دیواره‌های غارها کشیده شده‌اند. در مورد قدمت این نقاشی‌ها نظرها متفاوت است و گفته می‌شود همه آنها متعلق به یک زمان نیستند. با این حال عده‌ای عقیده دارند قدمت این نقاشی‌های دیواری به هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد.پروفسور گیرشمن بعد از کشف این غار با مشاهده عکس‌های آن گفت:« کشف نقاشی‌ها در غاری از لرستان مطلب مهمی است. در طی تمام جست‌وجوهایی که به میهن شما انجام شده، هیچ جا نقاشی‌هایی روی بدنه کوه دیده نشده است و از این‌جا اهمیت موضوع به خوبی روشن می‌شود. من تصور می‌کنم این نقاشی‌ها در دوران جمع‌آوری غذا وسیله‌ ساکنان لرستان ترسیم شده باشد، یعنی جندین هزار سال پیش از آن که دره‌ها خشک شوند و انسان بتواند از کوهسار پایین بیاید و در دشت زندگی کند.» پس از نقاشی‌های غارهای لرستان، نقاشی‌هایی که روی دیوارهای ساختمان‌ها در تپه «ملیان» فارس کشیده شده‌اند، اهمیت زیادی دارند این نقاشی‌ها با رنگ‌های اخرایی و گل‌ماشی و سیاه نقاشی شده‌اند نقاشی‌های تپه «ملیان» فارس به پنج هزار سال پش تعلق دارند و بیشترشان از نقش‌های هندسی به وجود آمده‌اند.

حکایت خوردن جادوگران

پلیس گینه نو در بابوازیا اعضای یک گوه از بومیان را به جرم قتل و ادم خواری بازداشت کردند. این گروه 30 نفره که 8 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند عضو گروهی هستند شامل بر هزار نفر که برای مبارزه با سحر و جادو دور هم جمع شده اند . هدف آنها مقابله با جادوگران است. این افراد طی ماه های گذشته 7 نفر را به جرم جادوگری کشته مغز آنها را خورده اند.
اعتقاد به سحر و جادو در بابوازیا امری شایع است و گروهی از مردم به "سانگوما" به معنی جادوگر معروف هستند که کار آنها شناخت بیماری ها و یافتن راهی برای درمان آن است. هر جادوگر در مقابل خدمات خود پولی معادل 387 یورو به همراه یک خوک و یک کیسه برنج طلب می کند . برخی از این جادوگران در مقابل درمان شخص بیمار درخواست روابط غیر اخلاقی از خانواده بیمار می کنند. یکی از بزرگان این گروه ضد جادوگری با اشاره به غیر مجاز بودن این گونه روابط جنسی در آیین بومیان این منطقه گفت: این درخواست های غیر اخلاقی یکی از عللی بود که باعث تشکیل این گروه و مبارزه با جادوگران شد.این گروه 7 جادوگر را با چاقو سلاخی کرده و مغز آنها را خورده اند.

خانه ای با خشت های ساسانی

در سیستان و بلوچستان منطقه‌ای است که بی‌خانمان‌ها با خشت‌های ساسانی و روی تپه‌ای باستانی، برای خود خانه می‌سازند.در آن جا هر روز خشت‌های ساسانی آتشکده‌ کرکو برای ساخت خانه‌های روستایی از بیخ و بن کنده می‌شود تا سرپناهی باشد برای مردمی که فقر نمی‌گذارد بوی قدمت و تاریخ سیستان و بلوچستان را حس کنند. به‌گفته اهالی روستای کرکو، این مردم بی‌خانمان مصالحی برای ساخت خانه ندارند و از خشت‌های آتشکده کرکو استفاده می‌کنند. کرکو، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آتشکده‌های ساسانی در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این اثر در بخش میانکنگی و در کیلومتر 30 جاده زابل به دوست‎محمد قرار گرفته است. آثار قدیمی کرکوشاه در زیر روستای جدید مدفون است و آنچه که از این شهر باستانی باقی‌مانده آثار سراشیبی‌های شمال‌غربی تپه است که از بقایای یک دیواره خشتی، یک برج دفاعی و چینه بسیار فرسوده‌ای تشکیل شده‌است. آتشکده روی تپه‌ای باستانی واقع شده و از محوطه وسیعی برخوردار است . در قسمت جنوبی تپه بنایی از اواخر دوره قاجار به چشم می‌خورد که درون اتاق‌های آن با گچبری تزئین شده است. بناهای دوره تاریخی و اسلامی که روی تپه ساخته شده‌اند، از بین‌ رفته‌اند اما با این حال هنوز پی و دیوارها در برخی نقاط همچنان سالم است. در چند سال گذشته این تپه از سوی سازمان میراث فرهنگی محافظت می‌شد، اما در حال ‌حاضر رها شده و حتی مکانی برای نگهداری دام‌های ساکنان محل شده است.

ریشه یهودی قذافی

پیش از این شایعاتی در مورد ریشه‌های یهودی خاندان قذافی منتشر شده بود، اما اخیراً یکی از مقام پیشین دولت قذافی، به تائید این شایعات پرداخته است."نوری‌المسماری" که زمانی به عنوان مشاور و دستیار معمر قذافی به شمار می‌آمد، در مصاحبه با روزنامه عرب‌زبان "الحیات" عنوان کرده است که قذافی تلاش داشته هرکس را که اطلاعاتی از ریشه‌های یهودی وی دارد، ساکت کند.وی در این مصاحبه که روز دوشنبه به چاپ رسیده است، به قتل سه نفر در دهه 1980 به دستور قذافی اشاره کرده است. این افراد مدارکی در دست داشته‌اند که نشان می‌داده مادر قذافی یهودی بوده است. بنا بر ادعای المسماری، این سه نفر سفیر لیبی در ایتالیا، وابسته نظامی رم و یک افسر ارشد دیگر بوده‌اند. دیکتاتور سابق لیبی در حقیقت یک یهودی بوده است. مادربزرگ قذافی یک یهودی بوده که بعدها مسلمان شده است.

ایران چند آلمان دارد؟

آلمان برای ما،مثل خیلی از مردم جهان، تداعی کننده نظم آهنین و اتوموبیل های شیک و البته هیتلر و جنگ جهانی دوم است، ولی چه کسی باور می کند که ما در ایران، چهار آلمان داریم؟! اولین آلمان، "آلمان آباد" است، روستایی است از توابع بخش مرکزی ارومیه در استان آذربایجان غربی ایران.دومین آلمان "آلمان قدیم" است که یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی محسوب می شود!سومین آلمان هم روستایی است در بخش مرکزی رشت و چهارمین آلمان هم در "شلماش" استان کردستان.محصول آلمان های ایران، نه بنز و ب.ام.و که انگور و مرکبات است، آلما در زبان آذری به معنای "سیب" است و قطعا آلمان های فراموش شده ما ربطی به سرزمین ژرمن ها ندارد و احتمالا آن دو آلمان واقع در آذربایجان از "سیب" گرفته شده باشند، عجایب نام های روستاهای ایرانی به اینجا ختم نمی شود، در اطراف فومن، روستایی به نام "لهستان" داریم! مصر و بیروت هم نام روستاهای در حاشیه کویر مرکزی ایران است!

.

شایع ترین بیماری شغلی

جواد ملکوتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه سمینار آموزشی طب کار گفت: طب کار به موضوع پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از کار در بین شاغلان می‌پردازد، طبق گزارش منتشر شده در سال 1391 توسط مرکز آمار ایران، تقریبا یک سوم از جمعیت کشور در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول به فعالیت هستند که این موضوع نشان دهنده سرمایه عظیم و ارزشمند انسانی در معرض آسیب های ناشی از حوادث شغلی است.اختلالات اسکلتی و عضلانی از شایع ترین بیماری های شغلی به شمار می رود. در صنایع ساختمانی سقوط از ارتفاع یکی از شایع ترین این حوادث در سال های اخیر محسوب می شود که شامل پیامدهایی از آسیب دیدگی های جزئی تا مرگ را شامل می شود.بکارگیری کنترل های فنی و مهندسی، آموزش و اطلاع رسانی به افراد و افزایش سطح آگاهی، چرخش شغلی در مشاغل نوبت کاری، بکارگیری صحیح و اصولی از تجهیزات حفاظت فردی از راهکارهای کاهش حوادث و آسیب های ناشی از کار است.

اولین بار چه کسی از دماغ فیل افتاد؟

از دماغ فیل افتادن ضرب المثلی که از دیرباز میان مردم رد و بدل می‌شود، به کسی اطلاق می‌شود که به اصطلاح، خودش را بسیار می‌گیرد. یعنی به زبان صریح تر، کسی که از خودراضی باشد و تکبر و خودبینی اش دیگران را آزار دهد.در کتاب «ریشه‌های تاریخی امثال و حکم» آمده است که؛« ریشه این ضرب المثل به زمان حضرت نوح(ع) باز می‌گردد داستان از این قرار بود که حضرت نوح(ع) که از سوی خداوند مامور می‌شود تا از تمام موجودات کره زمین یک جفت در کشتی معروفش بگذارد تا سیل و طوفان نسل آنان را منقرض نکند، یک روز دید که کشتی پر از فضولات حیوانات شده است. همراهان حضرت نوح(ع) ، ِگله به نزد پیامبر می‌برند و او هر چه می‌اندیشد برای تخلیه فضولات آن همه حیوان، فکری به ذهنش نمی‌رسد. پس دست به دعا می‌برد و از خداوند می‌خواهد که در این طوفان، آنان را از فضولات و بوی آن نجات دهد. خداوند هم به او دستور می‌دهد که دستی به پشت فیل بزند. حضرت نوح(ع) به محض این که دستور را می‌شنود، آن را عملی می‌کند. دستی به پشت حیوان عظیم الجثه یعنی فیل می‌زند و ناگهان از دماغ بزرگ فیل، یعنی خرطومش یک خوک می‌افتد زمین. خوک هم به محض این که پایش به زمین می‌رسد شروع می‌کند به خوردن فضولات و کثافات و کشتی ظرف چند ساعت، مثل روز اول، پاک و پاکیزه می‌شود در همین هنگام می‌گویند، ابلیس که از پاکیزگی کشتی ناراحت شده بود، دست به پشت خوک می‌زند و ناگهان از دماغ خوک، موشی بیرون می‌جهد. موش شروع می‌کند به خرابکاری و آنقدر به کارش ادامه می‌دهد که نزدیک است کشتی سوراخ شود. خداوند به نوح(ع) دستور می‌دهد تا دستی به پشت شیر بمالد. هنوز حضرت نوح(ع) دستش را از پشت شیر برنداشته بود که ناگهان از دماغ شیر درنده، گربه به زمین می‌افتد و به دنبال موش می‌افتد. پس طبق روایات اسلامی ‌سه حیوان پس از طوفان نوح به جهان هستی گام گذاشتند و پیش از آن وجود نداشتند: خوک، گربه و موش !»

علامه و راز دعوت نکردن مهمان

علامه طباطبایی(ره) آن قدر زندگی محقرانه‌ای داشت که حتی اگر طلبه‌ای برای طرح سؤال به در خانه‌اش مراجعه می‌کرد، او را به داخل دعوت نمی‌کرد؛ این عدم دعوت علامت تعجب بزرگی بود که علامه بعدها به آن پاسخ داد. مدت‌ها زندگی استاد از حق‌التألیف کتاب‌هایشان اداره می‌شد، سال‌ها مبالغ هنگفتی مقروض بودند و نزدیکان ایشان حتی دامادشان مرحوم قدوسی از این موضوع اطلاع نداشت، آیت‌الله سیدمحمد حسینی تهرانی، یکی از شاگردان علامه، درباره وضع معیشتی استاد می‌نویسد: «... ممّر معاش ایشان و برادرشان از کودکی، منحصر بود به یک قطعه زمین زراعی و قریه شادآباد تبریز که از نیاکان، به عنوان ارث منتقل شده بود، علامه می‌فرماید: این ملک 270 سال است که ملک مطلق آبا و اجداد ما بوده است و یگانه وسیله ارتزاق از راه کشاورزی است و اگر مورد غضب و تعدی واقع می‌شد، به کلی رشته معاش ایشان گسسته می‌شد و در مضیقه واقع می‌شدند.ایشان به هیچ وجه سهم امام قبول نمی‌کردند و معلوم است که در صورت فقدان منافع فلاحت و زراعت که عایدشان می‌شد، وضع معیشت وی از یک طلبه ساده هم پایین‌تر می‌بود. چون آن طلبه، اگر چه از وطنش برایش مقرری نرسد، لااقل از سهم امام استفاده می‌کند، تازه آن منافع کشاورزی هم در صورت وصول فقط به اندازه تامین احتیاجات ضروری زندگی با نهایت صرفه‌جویی و قناعت بود.

خاخامی که به کسوت روحانیت درآمد

«ملا آقابابا» خاخام بزرگ یهود در دوره فتحعلی‌شاه قاجار بود،او در سال 1237 هجری قمری ـ 1822 میلادی( حدود 190 سال قبل) به همراه بیش از 70 نفر از پیروان یهودی‌اش اسلام آورد. خاخام آقابابا، مشهور زمانه بود در پی اسلام آوردن، فخرالاسلام محمدرضا نام گرفت. اسلام آوردن خاخام بزرگ یهود در تهران آنقدر مهم بود که در مجلس اسلام آوردنش، علمای بزرگی چون ملا احمد نراقی و میرزا بزرگ قائم‌مقام هم در آن مجلس حاضر شدند. شگفتی داستان به همین جا ختم نمی‌شود، خاخام سابق خیلی زود به کسوت روحانیت شیعه درآمد و «حجت‌الاسلام محمدرضا فخر‌الاسلام» شد. شگفتی زندگی این خاخام آخوند شده، ردیه‌ای بود که او به زبان عبری بر یهودیت نوشت، البته متن عبری کتاب ظاهرا با توطئه‌های عمدی مفقود شده، اما ترجمه فارسی‌اش منتشر شده است، البته صد سال قبل و با چاپ سنگی و قدیمی! تغییر دین او و احتمالاً نشر کتابش، آن‌طور که گزارش شده است، باعث گرایش گروه‏ پرشماری، از یهودیان به اسلام شد؛ در سال 1292/6-1875 «بیش از هزار نفر» یهودی به اسلام گرویدند، این کتاب زندگی اجتماعی یهودیان ایران را متحول و موجی از ردیه‌نویسی‌ها و انتقادات را علیه آنان فراهم کردفخرالاسلام شیخ محمدرضا در ابتدای کتابش، چنین خود را معرفی می‌کند: «کمترین حقیر فقیر از سلسله علمای بنی‌اسرائیل بودم و در میان ایشان از افاضل و اعیان بودم و همگی علمای بیت‌المقدس و ارباب فهم آن طایفه به فضل و تتبع من معترف بودند و در تمام عمر مشغول به تحصیل علوم و مطالعه کتب سماوی و در مقام و متابعت رسوم انبیاء سلف و علمای خلف بودم و در آن تجسس و طلب به غیر از تمیز میانه حق و باطل ادیان و وصول به طریق حق و ایقان مطلبی و مقصودی نداشتم و پیوسته ظهور راه صواب را از مفتح‌الابواب سائل بودم.» بشارت به پیامبر آخرالزمان ـ حضرت محمد(ص) و اشاره به ظهور منجی آخرالزمان از نسل پیامبر(ص) و حتی نام دوازده امام که در تورات آمده است، از جمله نکات قابل توجه کتاب «منقول الرضایی» فخر‌الاسلام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
    2 0
    لطفا از دروغ گويي مسولين گزارش تهيه کنيد .بطو رمثال امسال قرار شد 15 درصد به حقوق کارمندان اضافه شود ولي در تير ماه 15درصد اضافه شد و12درصد حقوقي که در اسفند ماه گذشته براي راضي نگه داشتن کارمندان وحضور در انتخابات اضافه شده بود کسر شد .يعني در عمل 3درصد به حقوق کارمندان اضافه شده است .خودتان قضاوت کنيد مردم .تورم 100درصد ............./